وزير علوم :

دانشگاه ها ملزم به تثبیت شهریه و تسهیلات رفاهی شدند

یزدفردا "سرویس خبر:دانشجو گفت :در بازنگری متون و سرفصل های علوم انسانی دانشگاه ها هیچ رشته ای از مجموعه علوم انسانی دانشگاه ها حذف نشده بلکه جلوی توسعه برخی از رشته ها تا زمانی که متون درسی آنها بازنگری نشده، گرفته شده است که پس از بازنگری، مجوز توسعه آنها صادر خواهد شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: درپی اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به تمام مراکز دانشگاهی کشور ابلاغ شده تا هیچگونه افزایشی در شهریه و نرخ تسهیلات رفاهی خود به وجود نیاورند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا ،'کامران دانشجو' در حاشیه مراسم آغازین هفته پژوهش در جمع خبرنگاران افزود: ابلاغیه مربوط به ثابت ماندن میزان شهریه و نرخ تسهیلات رفاهی در روز پنج شنبه به تمام دانشگاه های دولتی، غیرانتفاعی و‌ آزاد اسلامی ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: همه ارکان نظام و مردم به دنبال این هستند که طرح هدفمند کردن یارانه ها که خود یک طرح بزرگ پژوهشی نیز به شمار می آید بدون مشکل و به خوبی در سطح کشور اجرا شود.


ادغام وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم به نفع کشور نیست

وزیر علوم در رابطه با طرح ادغام وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم نیز تصریح کرد که این موضوع، اصلا در دولت مطرح نیست و تنها در ذهن برخی افراد وجود دارد.

وی که به همراه 'حمیدرضا حاجی بابایی' وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران حضور داشت اضافه کرد: ادغام این دو وزارتخانه به نفع کشور و مملکت نیست و تا آنجا که به من و وزیر آموزش و پرورش ، مربوط می شود این کار را به صلاح نمی دانیم.


متون بازنگری شده علوم انسانی تا مهر آینده به دانشگاه ها می رسد

دانشجو در مورد روند بازنگری متون و سرفصل های علوم انسانی دانشگاه ها توضیح داد: هیچ رشته ای از مجموعه علوم انسانی دانشگاه ها حذف نشده بلکه جلوی توسعه برخی از رشته ها تا زمانی که متون درسی آنها بازنگری نشده، گرفته شده است که پس از بازنگری، مجوز توسعه آنها صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر نزدیک به 51 درصد دانشجویان کشور در رشته های علوم انسانی تحصیل می کنند اظهار داشت: متون درسی علوم انسانی دانشگاه های ما نباید به درس های ترجمه ای از غرب، محدود شود بلکه باید علاوه بر آشنا ساختن دانشجویان با نظریات غرب و دیگر کشورها، اعتقادات و آموزه های دینی خود را نیز ارائه کنیم.

به اعتقاد وزیر علوم، از آنجا که علوم انسانی، مقصد و هدف را به انسان می شناساند از اهمیت خاصی در میان رشته های دانشگاهی برخوردار است.

وی یادآور شد: کارگروه ویژه بازنگری سرفصل ها و متون درسی علوم انسانی، فعالیت خود را به خوبی دنبال می کند و براساس خواسته دانشجویان، اعضای هیئت علمی و مردم کشور، آموزه های دینی در متن همه رشته های علوم انسانی به ویژه جامعه شناسی، روانشناسی و اقتصاد، ورود پیدا خواهد کرد.


آزمون دانش آموزان هنرستانی امسال هم برگزار می شود

وزیر علوم درباره وضعیت دانش آموزان فنی و حرفه ای برای ورود به دانشگاه اظهار داشت: آزمون فنی و حرفه ای امسال بدون تردید برگزار می شود اما با توجه به اینکه براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، داشتن مدرک پیش دانشگاهی برای ورود به دوره های کارشناسی دانشگاه ها لازم است باید تدابیری برای ادامه تحصیل این افراد اندیشیده شود.

به گفته وی، آموزشکده های فنی و حرفه ای باید تا پایان سال 1390 از آموزش و پرورش به وزارت علوم منتقل شوند بنابراین احتمالا دانش آموزان این آموزشکده ها بعد از این تاریخ، برای تحصیلات دانشگاهی یا در آموزشکده های فنی و حرفه ای و یا در موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، پذیرش خواهند شد.

دانشجو به دانش آموزان فنی و حرفه ای اطمینان داد که با وجود تغییرات آتی، برای ادامه تحصیل آنها هیچگونه مانعی وجود نخواهد داشت.

هفته پژوهش سال 1389 با به صدا در آمدن زنگ پژوهش و فناوری در مدرسه راهنمایی دخترانه نور واقع در منطقه شش آموزش و پرورش تهران با حضور وزرای آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری، معاونان پژوهشی و تعدادی از مدیران این وزارتخانه ها آغاز شد.

اجرای برنامه های هفته پژوهش در سراسر کشور تا روز پنج شنبه، 9 دی ماه ادامه خواهد داشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا